Jak nakręcono Dunkirk?

Na Gałęzi na FB: https://www.facebook.com/NaGalezi

Dunkierka to technologiczny rarytas. Film, który powstał niemal w całości na negatywie 70mm nakręcony kamerami IMAX. Wiązało się to z wieloma problemami na planie i postawiło ekipę przed trudnymi decyzjami. Jak nakręcono Dunkierkę?

Twitter: https://twitter.com/MLukanski
Subskrybuj: http://bit.ly/1JBePhf

100+ komentarze:

Dawid Janik
Dawid Janik:
Coś co mi się rzuciło w oczy to, długie powolne ujęcia. Wszyscy bohaterowie, chcieli się najszybciej ewakuować, ale czekali i czekali na statki, przez co widz, widząc powolne ujęcia sam się zaczynał denerwować, jak to długo trwa. Dla mnie to jest coś genialnego, gdzie pośpiech został ukazany spokojnymi ujęciami :D
Reżyser Życia
Reżyser Życia:
Szacunek, że w taki sposób zrealizowali ten film. Czuję, ze na lata stanie się pewnym symbolem kinematografii. I jeszcze ta liczba statystó...Ja mój krótkimetraż ''Epoka Niedoceninia'' kręciłem 4 dni i padaliśmy ze zmęczenia. Lecę do kina na Dunkierkę.
Daniel Lamotte
Daniel Lamotte:
Tak świetny film, że dziś idę na seans drugi raz. Tym bardziej uznanie za stworzenie czegoś takiego, takim sprzętem i metodami.
Papa Urbanus LXIX
Papa Urbanus LXIX:
nie zgadzam się z tobą otóż napisy zostały dodane komputerowo XD
Vapid
Vapid:
W tym filmie nie ma ani grama CGI? :O
czas wracać
czas wracać:
O tak, w trakcie seansu pomyślałam że ten film to sztuka.
Czekam na więcej
alechwast
alechwast:
Na film poszedłem, bo słyszałem, że Nolan, że wojenny.. nie obejrzałem nawet zwiastunu - nie wiedziałem czego się spodziewać. Jestem turbo zachwycony! Film, który dzięki muzie, długim ujęciom, niekiedy ciszy robi taki klimat jakich mało! Dodatkowo pomysł na niestandardowy sposób opowiedzenia historii - majstersztyk! Choć jak rozmawiałem z kilkoma osobami, które widziały, mało kto zajarzył pomieszanie czasu; DOSKONAŁE. Coś czuję, że wyubiorę się jeszcze raz!
John Doe
John Doe:
Byłem, i w mojej ocenie zdjęcia i oprawa (mam na myśli aktorów/statystów/samoloty czy wybuchy) są fenomenalne, ale wartość merytoryczna oceniam na co najwyżej przeciętną. Dla mnie ten film był strasznie nudny, monotematyczny i bardzo przewidywalny. W 6 stopniowej skali, za zdjęcia i oprawę 5+, ale fabuła 3 i to też grubo naciągana.
Łukasz Groblewski
Łukasz Groblewski:
Szacun dla Nolana za takie podejście do tworzenia filmów. "Mad Max" zbiera plony i ostatnimi laty pojawiają się filmy stawiające na tradycyjne efekty zamiast CGI. Ja na takie zawsze kupię bilet.

Materiał jak zawsze świetny. Choć nie ukrywam, ze za krótki. Z niecierpliwością czekam na pełną analizę.
sithfrogpl
sithfrogpl:
Brak komputerowego duplikowania statystów bardzo fajnie brzmi, ale ma jedną zasadniczą wadę: przez cały film słyszymy o ogromnej operacji, o 400 tys. ludzi do ewakuacji, o wielkiej ilości jednostek cywilnych. Gdzie ta skala? Na ekranie widzimy w porywach do kilkuset ludzi, 3-4 samoloty, jeden duży okręt albo 10 żaglówek czy jachtów.

Ja rozumiem zamysł: pokazanie kilku kameralnych historii na tle wielkiego wojennego dramatu. Tylko tego tła w filmie nie ma.

Gdzie zasada "pokaż, a nie mów"? Ogrom operacji jest tylko w dialogach...
sokon
sokon:
3:03 - dane z twardego dysku nie usuną sie jeśli zaleje go woda...
Łukasz C. Jokiel
Łukasz C. Jokiel:
W filmie więcej niż zwykle nieścisłości [SPOJLERY]
.
.
.
.
.
.
.
.
- Spitfire MK1 i jego paliwo, zasięg, zapas - źle
- lądowanie na plaży - z wysuniętym podwoziem = katastrofa
- zapas amunicji w MK1 - wyczerpałby się już na początku filmu
- film sugeruje niezwykłą wydajność łodzi prywatnych (circa 5% przewiezionych)
- niszczycieli było z 40, a znaczna wiekszość strat przez zderzenia i mielizny nie przez bombowce niemieckie
- morze było łagodne podczas historycznych wydarzeń

Szybowanie na koniec - całkiem możliwe o dziwo i jedna z najlepszych scen montażowo-dźwiękowo filmu, ale nawrót i zestrzelenie ... cóż ;)
RaptorPL
RaptorPL:
Po tym krótkim filmiku nabrałem jeszcze więcej szacunku do tego filmu
Michał
Michał:
Nie mieliście wrażenia, że budynki przy plaży wyglądały na wyjątkowo współczesne? Raczej na pewno zadbano o to, żeby znaleźć jak najlepiej zachowane z tamtych czasów miejsce do kręcenia, więc się zdziwiłem, że taka architektura była już w 1940.
Łukasz C. Jokiel
Łukasz C. Jokiel:
Modele Spitfire? Użyto MK1 i MK5... Modele były ale bombowców nurkujących. Kamera zatonęła w scenie wydostawania się pilota po kapotażu, a nie od rozbicia. Dyski twarde - te w kamerach jeśli używane są szczelne i odporne, a bardziej prawawpodobne dyski na pamięci NAND - latwiej odzyskać - no i nie trzeba zamoczonej taśmy transporotować do LA ;)
Chris
Chris:
Chciałbym tylko zaznaczyć, że te trzy myśliwce Spitfire, które widzimy latające na ekranie, są oryginalnymi maszynami a nie replikami. Dwa w wersji mk. Ia i jeden mk. Vb. Co zresztą twórca sprytnie zamaskował, gdyż dwaj główni bohaterowie latają na myśliwcach mk Ia, a mk Vb widoczny jest tylko na kilku ujęciach. Spitfire Mk Ia LC R9632 (w filmie), służył jako maszyna treningowa w czasie wojny od 1941r. z kodowaniem JZ-R AR213. Samolot ten był też użyty na potrzeby filmu "Bitwa o Anglię" z 1969r. Samolot Spitfire Mk I LC R9649 (w filmie) - w rzeczywistości Spitfire Mk Vb EP122. Samolot służył w RAF od 1941r. W 1942r. brał udział w obronie Malty, gdzie 19 letni amerykański ochotnik zestrzelił na nim 2 me-109 i 1/2 Ju88. Dla ciekawostki kodowanie LC nie jest historyczne, a użyte jedynie na potrzeby filmu. Żaden dywizjon myśliwski RAF w czasie wojny nie posiadał kodowania LC.
Downtown Girl
Downtown Girl:
Ulubiony kanał o ulubionym filmie <3
Nigdy nie bawie się w obstawianie nominacji filmowych, ale w tym roku liczę na Oscara dla Dunkierki. Niesamowity film.

Marcin, wiem że to nie twoja specjalność, ale może opowiedziałbyś trochę o dźwięku i montażu dźwięku? Jak rozstrzyga się statuetki dla tych kategorii? Jaki "dźwięk" jest dobry, a jaki nie?
anon;*
anon;*:
Byłem na Dunkierce wspaniały film
Człowiek Z internetu
Człowiek Z internetu:
Byłem :) Bardzo fajny film polecam każdemu kto interesuje się II Wojną Światową :P
Nothing Special
Nothing Special:
I to jest film! A nie jakiś Moonlight..
Michał Adamczyk
Michał Adamczyk:
To niezłe incydenty z butelkami :) kmwtw
Antek Karga
Antek Karga:
Dunkirk XDD
kolfi10 5
kolfi10 5:
Jezeli tak bylo co mowisz to szacun dla tego Pana !
Buba Jimina
Buba Jimina:
Najlepszy film tego roku ❤
Monika Damtier
Monika Damtier:
Cieszę się, że powstają Twoje filmiki :)
Daniel Samuel Polak
Daniel Samuel Polak:
Świetna robota! :D Chciałbyś przygotować analizę filmu Służąca Parka Chan-wooka? Moim zdaniem film jest znakomitym materiałem do omówienia.
Spotcuts Film
Spotcuts Film:
Wow!!!
Zwykły Użytkownik
Zwykły Użytkownik:
A propos Dunkierki, mógłbyś zrobić jakiś materiał o 5 minutowym ujęciu z filmu "Pokuta"(Atonement) który właśnie ukazuję plażę Dunkierki? Według mnie to jest genialna scena jak kamera wraz z bohaterami przemieszcza się po plaży i jak wiele rzeczy dzieje się na 2-gim i 3-cim planie. Ponoć twórcom udała się ta scena za 3-cim razem.
TELEWIZJA SUPERIMPREZKI
TELEWIZJA SUPERIMPREZKI:
świetny odcinek,jesteś najlepszy
True Futbol
True Futbol:
U mnie w kinie w Poznaniu film mial format 4:3, srednio mi sie to podobalo
Głos z Ameryki
Głos z Ameryki:
czasami z deski 3:24 hehehe
matt Z
matt Z:
British soldier- I want go home... French soldier I left my home...
rotkiw 15
rotkiw 15:
Błąd w tytule
Anna Stasiak
Anna Stasiak:
Miałam przyjemność obejrzeć "Dunkierkę" na jednym z największych ekranów IMAX na świecie (Brytyjski Instytut Filmowy w Londynie) i obraz po prostu miażdżył :)

Kolejne ciekawe video Marcinie, chętnie obejrzę dłuższą analizę Twojego autorstwa.
Miłosz Kubiak
Miłosz Kubiak:
Byłem I polecam
xxx yyy
xxx yyy:
Czytalem ksiazke "Swiadkowie, zapomniane glosy Dunkierka" - tam mozna dowiedziec sie jak bylo naprawde gdyz sa to spisane wspomnienia uczestnikow calej tej akcji ewakuacyjnej.
I tak: tych pare set osob na plazy to nie jest odzwierciedleniem tego co tam naprawde bylo - 400tys. to jest masa a nie gromada ludzi
ten jeden jeep i jakas ciezarowka to nie jest masa sprzetu porzucona na plazy
tych parenascie jachtow to nie sa setki prywatnych lodzi, łódeczek jak braly udzial w tej akcji ratunkowej
molo - przy molo bylo tak duzo zatopionych okretow ze tylko male stateczki mialy miejsce zeby sie gdzies tam wcisna i przycumowac do brzegu.
Okręty pękały w szwach od ludzi, nie było na nim wolnego miejsca a na filmie widać jak to ocaleni stoja przy barierkach na okrecie a w głebi już jest pusto.
Film nie ukazuje calej prawdy historycznej z tamtych dni. Osobiście rozczarowałem sie nim gdyż w głowie miałem wspomnienia i obrazy świadków z tamtego okresu. Uważam że przy takim dziele należy używać efektów komputerowych, gdyż dzięki temu można odzwierciedlić prawdę jaka miała miejsce. A tak to wyszło mizernie - ewakucacja 200 osob, paroma statkami, przy porzuconych paru samochadach itd.
Jezeli lubicie film bo film to jest to fajne, jezeli lubicie historie i prawde to jest to zakłamany obraz, który nawet w 10% nie odzwierciedla tego co tak naprawdę byłoi.
borek921
borek921:
Sountrack w Dunkirk byl wspanialy
Wu Gie
Wu Gie:
Dunkirk? Dunkietke!!!!!
Mateo
Mateo:
jeden błąd - materiałowi z kamery cyfrowej nie stałoby się nic ponieważ dysk jest hermetyczny ... ;)
kub ins
kub ins:
dunkirk
NerdolPL
NerdolPL:
Dunkirk? Chyba "Dunkierkę"
CasperJ
CasperJ:
bardzo dobry film obejrzałbym jeszcze raz. Zero patosu to jest coś co wyróżnia go na tle szeregowca ryana czy innych hollywodzkich filmów.
Kuba_PL
Kuba_PL:
Nie oszukujmy się film jest chujowy jedynie co to tylko z powietrza były alcja i widoki
Vego
Vego:
Piękny film, szkoda że nudny i nijaki.
Kagorczik
Kagorczik:
Świetne artystyczne i osobiste ujecie fragmentu II wojny światowej. Tylko dlaczego Oni walczą z "wrogiem" (enemy) a przez gardło i napisy nie chce przejść że walczą Niemcami?
Michał Piasta
Michał Piasta:
Chociaz niestety nie postarali się z makietą spitfire na koncu filmu...
Anna Jaworowicz
Anna Jaworowicz:
Zdjęcia z planu wyraźnie pokazują że owszem, na plaży było bardzo dużo statystów (300-500), ale w tle wyraźnie widać kartonowe postacie ustawione w rzędach.
Katarzyna Karpierz
Katarzyna Karpierz:
Dzięki za materiał. Sprawił on, że jeszcze przyjemniej oglądało mi sie film ;)
REY 1672
REY 1672:
kto był w kinie na tym? :D
Adrian B.
Adrian B.:
zamiast mówić case powinno się powiedzieć pudło, walizka... Ale film zapowiada się rewelacyjnie.
Liliana Kozłowska
Liliana Kozłowska:
dunkierka chyba jest od niedawna na www.filefox.pl
DNIEL MYSKO
DNIEL MYSKO:
Czekam na : jak nakręcono valerian :D
Marian Dursok
Marian Dursok:
Byłem dzisiaj na tym filmie, jest niesamowity
Orangerowy
Orangerowy:
Dla mnie genialny film ! :D W 100% angażuje widza, silne jest uczucie zamknięcia, otoczenia przez wroga polecam ! :D
ExtremeGrzes
ExtremeGrzes:
Cześć prowadza kanał Rykowisko Exploration i wchodzimy do przeróżnych miejsc często o złym świetle... ciemości...
jaką poręczną kamerę/aparat polecisz w cenie około 2500zł... by nagrywała dobrze przy złym świetle ? no i jakosc by była spoko :)
ELECTRO3FREESTYLE
ELECTRO3FREESTYLE:
Już to pisałem wiele razy ale kanał jest jednym z lepszych
Vidmowsky
Vidmowsky:
1000000000000000 razy lepszy niż gówniany i kiczowaty Valerian. Cenię tego człowieka, przede wszystkim za to, że nagrywa jeszcze na filmie.
ghashpl
ghashpl:
"Okręt", a nie "statek" jeżeli mówimy o jednostkach uzbrojonych ;)
Jaroslaw Podlipski
Jaroslaw Podlipski:
A kiedy bendzie coś z serii ,,Co jest nie tak z"
Natalia Radomska
Natalia Radomska:
Ogromny szacunek dla reżysera, i przede wszystkim dla pana operatora! Czuję że wiele straciłam że nie byłam w IMAX na tym filmie.
Klub Gier Bitewnych Dragon
Klub Gier Bitewnych Dragon:
Bardzo lubię ten kanał, ale mam jedną uwagę - statki są cywilne, kiedy mowa o jednostkach wojennych określa się je jako okręty.

Może to czepianie się o szczegóły, ale miłośnika marynarki wojennej bardzo razi.
Pozdrawiam
JH PL
JH PL:
Jakoś tutaj trafiłem przypadkiem i niezły kanał, dodam że Hoytema jest po Łódzkiej Filmówce. Pozdrawiam.
Kacper N
Kacper N:
Bylem
Michał Matulka
Michał Matulka:
zrobisz coś o valerianie
qqssdqsqsrh
qqssdqsqsrh:
Wspanile wideo i motywujace do szukania na wlasna reke! Pozdrawiam
ALILublin
ALILublin:
Ok, pooglądałem kilka filmów na temat IMAX. Jest kila rzeczy, których wciąż nie rozumiem i nie dostrzegam wyższości tej technologii nad rosnącymi w siłę technikami cyfrowymi.
Po pierwsze akceptuję fakt, że sale kinowe IMAX są prawdopodobnie najlepszymi obecnie salami kinowymi, ale moim zdaniem można do nich dostosować nawet film z nowoczesnego smartfona 4K po odpowiedniej post produkcji.
Po drugie jeżeli kamera IMAX rejestruje obraz na taśmie filmowej, a nie pamięci cyfrowej za pomocą przetwornika obrazu, to jakość zależy głównie od taśmy i jej późniejszej obróbki a nie samej kamery. Warto zauważyć ile można spieprzyć przy wywoływaniu taśmy filmowej.
Po trzecie nawet jeżeli taśma filmowa (pomijając ziarnistość) osiągnie kosmiczną rozdzielczość to i tak trzeba ją będzie przetworzyć w post produkcji na wersję cyfrową przy pomocy przetwornika obrazu o konkretnej rozdzielczości. Wątpię by było to więcej niż 8K a obraz interpolowany to już nie to samo. Zatem w post produkcji, do nakładania efektów specjalnych nie mamy już tego samego obrazu, który zarejestrowała kamera.
Po czwarte to co powoduje efekt WOW u widza to nie ciężka kamera lecz wysokiej klasy obiektywy i rozpiętość tonalna. Wybór wysokiej klasy obiektywów filmowych w dzisiejszych kamerach jest ogromny i doprawdy nie dostrzegam wyższości kamer IMAX w tym zakresie. W filmach gdzie stosuje się różne kamery zawsze dąży się do ujednolicenia obrazu zatem niezależnie od kamery reżyser chce uzyskać ten sam efekt. Wniosek jest prosty, z każdej kamery można uzyskać ten sam efekt finalny.
Po Piąte dźwięk również nie zależy od kamery lecz od ciężkiej pracy dźwiękowców na planie i w post produkcji, to również można uzyskać na spmartfonie gdy mamy ekipę i masę sprzętu.
Po szóste wielokrotnie spotkałem się z twierdzeniem, że obraz z kamer IMAX jest wyższy. Czy cyfrowe kamery filmowe nie mają przetwornika o proporcjach około 16:9? Przecież te filmy w post produkcji są przycinane do wąskiego, kinowego kadru by osiągnąć specyficzny filmowy efekt wizualny. Czy zatem nie wystarczy nie przycinać obrazu? Owszem czasem są to obiektywy anamorficzne.
Cały mój wywód oparłem na przekonaniu, że kamera IMAX rejestruje obraz na taśmie filmowej, którą następne należy wywołać w procesie chemicznym i być może się mylę. Może rejestrują one obraz na dyskach twardych przy pomocy ogromnych przetworników przewyższających jakościowe te stosowane w kamerach RED, jednak z powyższego materiału wynika, że jednak jest to format analogowy.
Myślę, że nie tylko ja nie widzę wyższości i potrzeby stosowania tych kamer w dzisiejszej kinematografii. Jestem osobą, która dopytuje „dlaczego” a nie bierze wszystkiego na wiarę, bo ludzie mówią, że tak jest dobrze. Nie wierze na słowo lepszej jakości, skoro nie widzę różnic w innych filmach lub nawet tym samym filmie w scenie, która akurat nie była kręcona kamerą IMAX.
Zgadzam się, że dziś stosowaniem kamery analogowej jest wyrazem kunsztu reżysera i operatora, ale to wciąż pozostaje w moim odczuciu fanaberią.
Jeżeli to możliwe poproszę o zrealizowanie materiału poświęconego kamerom i technologii IMAX skupiającego się w szczególności na technice przetwarzania obrazu i jego zaletach.
KORALGOL95
KORALGOL95:
Może i technicznie genialny ale nigdy na żadnym filmie wojennym sie tak nie wynudziłem. Przerost formy nad treścia.
Rafał A. Nowakowski
Rafał A. Nowakowski:
Marcin, Twój kanał to też skarb. Fajny materiał.
Mirosław Złotorowicz
Mirosław Złotorowicz:
Dobra poczekamy sobie na następny materiał ale jak już wyjdzie to powiec czy może on być o owych kamerach?
An Engineer
An Engineer:
1. Ujęcia z skrzydła "spittfirea" nie są z spittfirea tylko z czegoś pomiędzy fireflyem V a firebrandem
2. Walka powieczna wygląda jagby anglicy wysyłali jako pilotów ludzi z autyzmem lub coś w ten deset
3. Lądowanie spittfirea na plaży jest w 100% nie prawdziwe bo koła by się zakopały w piachu pod półtora toną (rolls royce merlin 900 kg, reszta ~550kg) I by przekozłował
Apollo-N
Apollo-N:
Film mocno trzyma w napięciu, a szczególnie pierwsza scena z Spitefire'ami, lecz niestety jak na film który ma 1.40h po 3/4 filmu zaczyna nudzić (przynajmniej mnie) bo to wałkowanie tego samego i ciężko się to już potem ogląda.
Krzysztof J.
Krzysztof J.:
A korekta koloru?
Mikuś
Mikuś:
bolą barki jak się patrzy na tych statywtów
Marek
Marek:
Byłem dzisiaj w kinie i widziałem ogromny szum na filmie, aż miałem wrażenie, że został dodany celowo i odrobinę zbyt niebieski był ten film
Tanko
Tanko:
Jak ty wynajdujesz te wszystkie informacje? I to tak szczegółowo
mICHAŁ Syriusz
mICHAŁ Syriusz:
I tak film jest straszna klapa :p
theycallmeclayman
theycallmeclayman:
Przecież były dodane efekty: cała ostatnia scena szybowania i lądowania pilota po tym jak skończyło mu się paliwo wyglądała mocno nienaturalnie i nie byłaby możliwa w rzeczywistości.
Marek
Marek:
Zimmerowi chyba zabrakło pomysłów, bo muzyka bardzo podobna do tej z Interstellar
Ernest Cios. Pictures
Ernest Cios. Pictures:
Zrobisz odcinek poświęcony Alien Covenant ? Bo w 2013 " Alien - upadek marki ? " dużo mówiłeś o tym czy zostanie zrobione coś naprawde dobrego z tego uniwersum , i ciekawi mnie bardzo twoje zdanie na temat tego nowego filmu pana Scotta.
Barron
Barron:
nagraj coś o transformers ostani rycerz
DzioDzio_ _
DzioDzio_ _:
A co ze scęna kiedy samolot lądował na wodzie? ta też nie byłą komputerowa?
Zbik
Zbik:
Właśnie wróciłem z seansu, świetnie się oglądało.
Wattorok
Wattorok:
Te modele samolotów to mastersztyk, jak latały czuć było ich masę więc musiały niewiele odbiegać od oryginałów.
84 Films
84 Films:
chętnie bym zobaczył porównianie zdjęć z takiej kamery imax z np. red epic 8K w zapisie RAW
według mnie to jeden z mitów, że taśma jest lepsza od cyfry
Willi 2001
Willi 2001:
Ujęcia z boku spitfajera 2:16 to tak naprawede nie spitfire neistety
Kinga Kalmus
Kinga Kalmus:
fajny, fajny, macie tutaj http://catshare.net/NvZP7ZUnryGmGivV
DEMON ZAMULANIA INTERNETA
DEMON ZAMULANIA INTERNETA:
Byłem dziś na tym filmie jako miłośnik filmów wojennych i historycznych jestem zachwycony dawno nie było tak genialnego filmu ukazującego prawdę, tak genialnie nagranego, i tak dobrze zmontowanego. Autorzy nie przesadzali z efektami jak to robi większość producentów a wręcz stronili od nich co jak dla mnie zasługuje na wielką pochwałę gdyż film wygląda realnie a nie komputerowo i oglądając ten film i widząc sceny z samolotami miałem bardzo mocne przekonanie że to nie jest dodane komputerowo to jest zbyt dokładne zbyt naturalnie wygląda żeby to były efekty jak widzę moje przeczucie mnie nie myliło. Nie ma co się obawiać że film jest w kinach z napisami ;) Ogląda się go genialnie :D Wg mnie to najlepszy film wojenny w ciągu ostatnich lat :D
Optus
Optus:
"do kamer stworzono specjalne wodoodporne kejsy" ??? Podpowiem koledze - w języku polskim "kejsy" nazywa się obudową.
Nie ma co się strongować z wordami w innych lengłidżach.
rusamene
rusamene:
Jak? Doskonale, brawurowo i z największą klasą.
Mateusz Pluta
Mateusz Pluta:
Tak mnie ciekawi - jest jakiś film pełnometrażowy, nagrany wyłącznie komputerowo? Tzn. green screeny, efekty specjalne itp
SuperTruten
SuperTruten:
A film tak dupy nie urwał. Przeciagnięte sceny,powtarzalność ujęć w powietrzu, patos i przeciętna fabula.Tylko ujęcia ratuja to dzielo przed zatopieniem.
hubarlodz
hubarlodz:
Jedna uwaga, wszystkie jednostki pływające pokazane w filmie to okręty wojenne, a nie statki :)
Poza tym jak zawsze super odcinek
SuperTruten
SuperTruten:
Wszystko wybitne według Na Gałezi, ale film całościowo nie przekonywujący,nudny i nawet w grubszym zarysie nie oddający ani ducha działań wojskowych pod Dunkierką ani jakiegos głebszego zarysu czegos innego.Czegoś właśnie nie wiem.Zapewne Nolan to wie.
ɴ ᴇ ᴊ ᴍ
ɴ ᴇ ᴊ ᴍ:
Jak nakręcono jak nakręcono
kuba klon
kuba klon:
ogladalem bardzo fajny film polecam
Airsoftowiec 443
Airsoftowiec 443:
Fabuła!!!!! Brak fabuły !!!!!
Maciej Stelmach
Maciej Stelmach:
Nie ilości osób, ale liczby osób.
Andres
Andres:
Bylem na tym filmie w kinie. Moim zdaniem jest to naprawde BEZNADZIEJNY film jesli chodzi o fabułe. Był straszne nudny... ciągle tylko strzelanie, huki oraz krzyki ludzi...
Poważna Strona
Poważna Strona:
Jak zwykle świetny materiał ;) Jedna uwaga - na plaży nie wszyscy żołnierze byli prawdziwi. Użyto płaskich makiet. Wyciętych i pomalowanych na kształt ludzki. Takie kilkunastometrowe makiety statyści w dalszych kadrach trzymali po obu końcach tworząc poczucie tłumu. Ludzkie oko łatwo oszukać :)
Mateusz Miara
Mateusz Miara:
Dziękuję za ciekawy film. Co do dublowania statystów komputerowo - obawiam się, że Nolanowi nie udało się uniknąć pomocy komputera i kartonowych żołnierzy http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-3604876/PICTURED-Soldiers-cut-figures-warships-line-beach-film-Harry-Styles-new-World-War-Two-movie-Dunkirk.html