Kuba Sienkiewicz "Źródło"

Piosenka w wykonaniu Kuby Sienkiewicza "Źródło"

Autor: Jacek Kleyff

38 komentarze:

Ksysio Ksysio
Ksysio Ksysio:
Genialny tekst Jacka Kleyffa, swoją drogą chyba najbardziej niedocenionego polskiego poetę. Świetne wykonanie Kuby Sienkiewicza. 
Maciejo
Maciejo:
Wszystkie teksty z płyty Źródło są Jacka Kleyffa , ale aranżacje muzyczne i głos Kuby są o wiele lepsze w tych utworach
szmokkki
szmokkki:
patrioci zawodowi ;D
Waldek Ko
Waldek Ko:
Rewelacyjne słowa. Sama prawda o Nas Polakach.
kaban
kaban:
@MagicWaverer zmienione, dodalem autora. Pozdrawiam
kasparpl1993
kasparpl1993:
Jezu, dlaczego tak trudno znalezc ten album Kuby gdzie kolwiek? Na internecie czy w sklepach.. Co sie stalo? Takie swietne piosenki byly na "Zrodle", piosenki ktorych jako dziecko sluchalem na kasecie. Ach Dzieki za dodanie chociaz tej piosenki!
Komentator
Komentator:
Ma ktoś może chwyty na gitarę do tego?
kasparpl1993
kasparpl1993:
@freehempzone O dzieki za powiadomienie. Na szczescie juz mi sie udalo dostc pelen album :)
kaban
kaban:
@kasparpl1993 sam chetnie bym kupil ten album jak i wiele innych gdyby tylko byl dostepny :( a tak to pojedyncze piosenki odratowane z dawnych lat
Bartosz Kalinowski
Bartosz Kalinowski:
dzięki Magic
Iwo
Iwo:
@kombajndosalatek Kuba Sienkiewicz, album "Źródło". Tekst napisał Jacek Kleyff, pokolenie starszy od Kuby Sienkiewicza.
Mateusz Włosek
Mateusz Włosek:
@kasparpl1993 dodałem cały album źródło do swojego kanału, zapraszam
Michał Mikołaj Pieper
Michał Mikołaj Pieper:
I drzewo tam było,.... Życie.
Hanna Łęcka
Hanna Łęcka:
;)
Waldek Ko
Waldek Ko:
@zebescakris Te słowa są w Polsce aktualne zawsze. Tak samo aktualne w latach "60 i teraz. Tak sie sklada że dokładnie pamiętam czasy słusznego socjalizmu i PRL-u
kasparpl1993
kasparpl1993:
@mojnick77 Moze by sie to dalo jakos umiescic na internecie co? Wszyscy bysny mogli tego w tedy posluchac :)
Iwo
Iwo:
@duzydzielnykaban Trafiają się w sklepach albumy Kuby i Elektrycznych Gitar. Te trudniej dostępne z kolei pojawiają się czasem na Allegro.
terminatriks
terminatriks:
@kombajndosalatek no pewnie, możesz nie mieć, na tym polega wolność słowa
Jan Kołakowski
Jan Kołakowski:
NIe chyba, tylko na pewno. To jest Jacek Kleyff, zdaje się 1973 rok.
Jarosław karliński
Jarosław karliński:
jESTEM .
Bestamika2010
Bestamika2010:
piękne, także dla mnie, patrioty raczej konserwatywnego i malo praktykujacego..kocham was siostry i bracia, tak skłóceni, bez sensu to robimy. Polska jest dla nas wszystkich, wystarczy odwagi i pragnienia zrodla. To nas kraj, wspólny
Monika Oleśko
Monika Oleśko:
Przychodza do mnie rózni ludzie
i patrza tak jak na raroga.
Chca mnie wyleczyc albo pognac,
dac aspiryne bo goraczka.
Leczyc sie nie chce, uciekac nie chce,
zostaje tylko rozmowa.
Jeszcze we snie, przychodza tu we snie;
z pretensja w glosie, z wymaganiem,
prosza o jasne wyjasnianie
ci, co wyleczyc chca dzis mnie.

Wiec najpierw z teczka w garniturze
zjawia sie wieprzek kaznodzieja.
W uszach ogórek, w pysku jajko
-mówi, ze ja chce Polske sprzedac.
podsumowuje, ze niepewny
element jest mu tutaj zbedny.
To prawda wiary mi dzis brak
w niezbednosc kompromisów pewnych,
lecz kazdy z nich jest taki wzgledny
i w koncu to rzecz gustu wszak.
To prawda, wiary mi dzis brak,
lecz w koncu to jest problem wasz.

Gdy uslyszeli to, co spiewam,
dwaj patrioci zawodowi,
zaraz pytaja kapucynów o mój kregoslup ideowy.
A tamci, ze ja sodomita,
pól-Zyd, pólzlodziej i artysta.
Na nazwy i na znaki sram.
Nie fetysz granic mnie tu trzyma,
lecz miejsca i w tych miejscach przyjazn.
I w Polsce z tym nie jestem sam.
Na nazwy i na znaki sram.
i nigdy z tym nie jestem sam.

A matka, znów zmeczona matka
-cos nas oddala od nas co dnia-
w niepodzielnosci prostych uczuc
nie mozna pojac wszystkich odmian;
zbyt wielu jak na niepokoje
ktos, kto przezyl tyle wojen.
Masz prawo nie rozumiec mnie,
bo przeciez wszystko sie dzis zmienia,
I plyna punkty odniesienia,
lecz tylko nie zrozum mnie zle
Masz prawo nie rozumiec mnie,
lecz, blagam nie zrozum mnie zle.

I Zydzi do mnie tez wychodza,
zmeczeni droga i wypiekach,
znowu sie w siebie zapedzaja,
a swolocz tylko na to czeka.
Zazdroszcze im determinacji,
bo nie tej krwi i nie tej Azji:
Dowodem na to moja krew,
co tak jak wina dwa zmieszane,
jasno i ciemno jak nad ranem,
jasny luminal lub ten spiew.
Dowodem na to moja krew,
latwy luminal lub ten spiew.

A wtedy staje moralista,
co w koncu czegos chce sie trzymac.
twierdzi, ze tym, co tutaj spiewam,
ostatnie wiezy z ludzmi zrywam,
ze brednie snia mi sie nad ranem,
bo prawa wszystkie sa spisane.
Niewazny jest zapisów staz,
zapisy plyna juz jak woda.
jest plynnosc i na plynnosci zgoda,
choc czasem trudniej trzymac twarz.

A wtedy paru kombatantów
wydarzen wspólnie przezywanych
patrzy, czy aby sie nie zmieniam
w piesni tak niezdecydowanej,
czy jeszcze wiem, co nasza sprawa,
a kto nie znami, bo nas zdradza.
"Sa w swiecie dzis rachunki krzywd",
lecz gdy tlum bedzie gonil kogos
w strzepach munduru slepa droga,
to póki co uchyle drzwi.
Sa w swiecie tym rachunki krzywd,
lecz pólki co uchyle drzwi.

Na to hipisi spod Piaseczna,
widzac, ze jestem taki hojny,
mysla, ze drzwi uchyle po to,
by czynic milosc zamiast wojny.
Sluchajcie muzulmanie drodzy,
hipisów krewniscie ubodzy,
a tutaj krew sie moze lac,
której powodów nie pojmiecie,
bo kamizelki haftujecie,
i dzis to nie dotyczy was;
a tutaj rzecz sie moze stac,
lecz dzis to nie dotyczy was.

Gdy sie felczerzy wszyscy zbiora,
powraca Ona, spokój niesie,
z wszystkich wyborów ulepiona,
tak jak to bywa tylko we snie.
Bierze za reke, wyprowadza
tam, gdzie sie bede mógl dogadac.
Sni mi sie przeszkód wszystkich tresc,
i zródlo gdzies zgubione w chmurach,
i wielka zalesiona góra,
i strumien - stróz ukrytych przejsc.
Sni mi sie przeszkód wszystkich tresc,
i strumien - stróz ukrytych przejsc.
i wielka zalesiona góra,
i zródlo gdzies zgubione w chmurach.
Sni mi sie Bajkal wielki dzis
i strumien - znawca trzecich wyjsc
Piotr Sobiepan
Piotr Sobiepan:
...
kombajndosalatek
kombajndosalatek:
@terminatriks :D
"polska w XX wieku była patriotyczna i zobacz jak skończyła"
przepraszam, ale nie jestem w stanie prowadzić dyskusji na takim poziomie. A może raczej nie mam ochoty
MajikSo
MajikSo:
nie działa :(
Anna Brandt
Anna Brandt:
🌚🌘🌗🌝🐛
Grzegorz knapczyński
Grzegorz knapczyński:
LUDZIE OD DAWNA SZUKAM TEJ PŁYTY !!!
GDZIE KUPIĆ ???
kombajndosalatek
kombajndosalatek:
ŚWIETNY tekst.
,,aczkolwiek nie podoba mi się jego antypatriotyczny wydźwięk, ale doceniam kunszt i poetyckość.
Co to za album? gdzie to można kupić?
whoknowsyoubetter
whoknowsyoubetter:
Do wszystkich, którym piosenka się nie ładuje - przełączcie jakość na 360p - mnie pomogło :)
If the song doesn't load for you - try switching to 360p - that did the trick for me
Marcin Maciejewski
Marcin Maciejewski:
bunt kulturowy
https://www.youtube.com/watch?v=fWCa3GvbNUE
kupuj aflopharmix+ i jedz jak lekarze przed okresami mobilizacji
Iwo
Iwo:
Piosenka ta została napisana przez Jacka Kleyff'a. Jedynie wykonanie - zresztą bardzo udane - jest Kuby Sienkiewicza.
kasparpl1993
kasparpl1993:
Dokladnie, tak dziala ten przemysl. Ale naszczescie mozemy sie ratowac internetem czy takimi programami jak 3jka Polskiego Radia ktora ma wszystko w dupie i od zawsze robi to co sama chce.
yafatboy
yafatboy:
To fakt.. A takie gówna Biebera to wszędzie dostaniesz, nawet przez wysłanie kodu w telefonie z kibelka... Taka jest polityka wydawców - dostosować się jak najbardziej do coraz mniej wymagającej publiczności i promowanie muzyki ogłupiającej, która ma nie wywoływać myślenia jakiegokolwiek. Łatwiej manipulować owcami...;/
Barnaberer
Barnaberer:
TO NIE JEST PIOSENKA KUBY! Jej autorem jest Jacek Kleyff. Proszę o zmianę podpisu
Szymon Tlałka
Szymon Tlałka:
Wspaniały utwór (w wykonaniu Pana Kuby chyba lepszy). Liryka zmusza do refleksji...
Kika
Kika:
as
Michał Kosiński
Michał Kosiński:
@maciejuniverse: Jest to dosyć kontrowersyjna i śmiała opinia. Tytułowe "Źródło" - owszem, mogę się zgodzić, maniera i rytm Kleyffa jest dosyć nieprzystępny dla szerszego grona odbiorców... ale już taki np. "Bosch" (Wędrowiec) - w aranżacji Kuby traci mnóstwo!
terminatriks
terminatriks:
@kombajndosalatek o to w tej piosence chodzi, o ten wydźwięk, bo czym jesteś przywiązany do swojego narodu? językiem i szczegółami w wyglądzie? w głupocie i debilizmie, oraz profesjonalizmie w wielu dziedzinach Polactwa?
Każdy człowiek jest taki sam i nie ma sensu być patriotom, polska w XX wieku była patriotyczna i zobacz jak skończyła, a jakk Francja, która podpisała konszachty z niemcami?