ROCKET LEAGUE IS FINALLY GOING FREE TO PLAY!!!

Honestly too excited to even make this video! STOKED FOR THE FUTURE!
Watch My Live Stream HERE - http://www.twitch.tv/jonsandman

?Want more Sandman?! Daily second channel with random games here!
https://www.youtube.com/channel/UC-V_UKwvXZ6KycNQhAigtYA

?New Merchandise is here!
https://bit.ly/2FQn1Dy

?If you want to further support ME click here https://bit.ly/2LqpbZk
You can also Subscribe for FREE, with an Amazon Prime account!
https://twitch.amazon.com/prime
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Social Media
?TWITTER http://twitter.com/JonsandmanTV
?INSTAGRAM- http://instagram.com/Jonsandman
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
?Updated Camera Settings https://gyazo.com/ccd486eebb88a32809856355077403e9

?Music - https://www.epidemicsound.com

?Make sure to Flag or ignore hateful and negative comments. This community is all about good times! Much love.

100+ komentarze:

Jon Sandman
Jon Sandman:
Alright do me a favor! Address any of your concerns about Rocket League going free to play and I will make a video soon talking about it! <3

HONESTLY PUMPED FOR THIS HOMIES!
Alexis Chavez
Alexis Chavez:
I feel like my 20$ paid off buying this game years ago
No seth here
No seth here:
Rocket league: Goes free to play




Every smurf that exists: *Hold my beer*
Llama Stopmotions
Llama Stopmotions:
Everyone is gonna say "Remember when rocket league wasn't free....good times"


Mark my words
CoolGuyHighFive
CoolGuyHighFive:
What we want,

1. Cross platform trading
2. Cross platform in game chat
Blaise Boshell
Blaise Boshell:
New toxic Fortnite players: let's destroy these kids

Smurfs: I'm bout to end this kids whole career

110 likes wow thx guys
Johan
Johan:
Lol if you're here from rizzo's vid saying he needed to make it before jon like the video
Se Barba
Se Barba:
Rocket league: free to play summer 2020

Me: destroying my free to play friends after months of skills paying the game
MrZaboomafoo822
MrZaboomafoo822:
Finally, I can cheap myself to champ. Be amazed at my half-ass aerials, kids.
cxnnvr
cxnnvr:
Love how Jon never mentions how this will grow his channel. Very humble.
Kirby Verano
Kirby Verano:
Its only a matter of time before Epic snatches Rocket League off of Steam, Epic at it again with monopolizing games
Nightmare
Nightmare:
Rocket League Has 200k playing now lets see how many People will be there i hope 500k
zurgodudetv 274
zurgodudetv 274:
Wait a second I bought the game like a week ago do they just take my money and make me feel like a clown or something
MoAcK
MoAcK:
me seeing it’s coming free to play and need to increase my rank before people who first join pass me
Daniel Spanjar
Daniel Spanjar:
I feel like smurfing is going to be a huge issue for the lower ranks.
Waqar Chughtai
Waqar Chughtai:
Hi this is my first video of yours that I’m watching.
Myst RL
Myst RL:
I’m so hyped!!! This is amazing bc remember the times when all of us got the game and we were TERRIBLE, but it was so funny when some one misses or own goal. A new generation of players will be able to experience this. This is beautiful news Jon, BEAUTIFUL. Great vid Jon. Much love <3
Titn_
Titn_:
I begged my friend t get rocket league for months now. I’m super happy because he’s plays a lot with me at my house
bruh guy
bruh guy:
i knew i had to wait all these years finally my patience paid off
JT-PX4
JT-PX4:
We all know what this means boys.
MORE MICROTRANSACTIONS!
Mohmaf07
Mohmaf07:
Psyonix: hey guys mind if I make the game free to play a lot of new players will come

Golds and Plats: FLEX MODE ON!
DuckGrow
DuckGrow:
I just recently bought this before the announcement. Rip
Spectafyre.
Spectafyre.:
I literally just paid for the game so this sucks. Also I'm a noob with my best thing being a Breakout Dot-Matrix. Sad.
ayoob almqbali
ayoob almqbali:
Finaly gonna play with my "poor" friends lmaoooooo
Evan Wong
Evan Wong:
This game is gonna become way more mainstream now
Divorsol
Divorsol:
I been playing on PS4 for 3 years now, i just got a pc so this is goldy! i kinda wanna buy it on steam rn tho xD! i might
Christian Rodriguez
Christian Rodriguez:
Where my takumi players at. I swear everyone used that car when they first played 😂😂
LumiiPlays
LumiiPlays:
When they say "played before free to play release, announcement etc" do they mean all the time I had the game and played it or the last couple days before this news hit? Because last time I played was a couple days before announcement and not right before (for the announcement reward)
Teqz
Teqz:
Can’t wait to hear my brother screaming: “BOT!”
He’s a gc and he’s going to be laughing when playing casual
Christian Chadwick
Christian Chadwick:
Rizzo’s only goal today was to report Rocket League news before Mr. Sandman lol
Hussein ALLAITHI
Hussein ALLAITHI:
I BOUGHT IT YESTERDAY 😂😅🤣😭
Brando PANDO
Brando PANDO:
I don’t know why but Jon YOU BRING THE FRICKING HYPE AND THE POSITIVITY! KEEP AT IT!👍🏾😁👌🏾
Mr Fishiii
Mr Fishiii:
Jon: welcome to sandman news
Also Jon: YESSSSSSS!
Van Bed
Van Bed:
I WANT TO BE ABLE TO SEE MY MMR IN GAME WITHOUT BAKKES MOD, and for consoles too
User
User:
finally i can play with my cheapskate friends.
Splisshy
Splisshy:
I’m so happy! I tried this game at my friends house a while ago and I’ve always been so tempted to buy it. And now I can get it!





*FOR FREE*
Tiki832
Tiki832:
Curious, when covering the start of the article why did you skip a entire part of the paragraph mentioning they're removing the game as available to pick up on Steam? No point covering something if you're going to ignore the specifics for blind biased hype.
The Brim that left the Yankee
The Brim that left the Yankee:
Y’all here thanking yourselves while I bought this game 1 week ago
Cody Swensen
Cody Swensen:
I've always wanted to get the game on my PlayStation just to see what my ranks would be from baseline, but I never did because I didn't want to pay 20 more dollars to play on my PlayStation, so that will be cool, interested to see how this all works out.
Gorilla Bro
Gorilla Bro:
I’m really nervous for when it goes free to play all the new players getting scammed especially on Xbox
Alex Artomov
Alex Artomov:
Will I be able to put "NeatMike" in my creator code or do I just put "alcoholic who went missing"?
Infamous Toffee
Infamous Toffee:
This looks amazing ! I've just started YouTube . This could help me so much to build a bigger audience . I think i started in season 2 or 3 but I've only recently started playing again . I've been having so much fun 😀 going for GC next season too . Road to gc maybe ? Who knows but this is going to be huuuuge
tr1p1ea
tr1p1ea:
I remember when I already bought the game years ago and that was it, no more $$ required for items. Now if you want anything new it's $$$$$ guys!
SQID MARK
SQID MARK:
Now I can get it on Switch without having to buy it again and pay $30 for it! Yay!

Finally Psyonix listened!
Phantom8 TC
Phantom8 TC:
I remember when you first logged in and had absolutely no idea how to play and now a new gen of those players will be joining im so hyped
The Preacher
The Preacher:
WHEN LATER THIS SUMMER
Rufus Richter
Rufus Richter:
Is the update coming out for console. I've been playing everyday this week waiting to my title. Still haven't gotten it yet.
Darnell Lewis
Darnell Lewis:
Thank lord I've gotten this game 4 years ago, the company finally did something right except for server issues
ne znam
ne znam:
When i first staarted playlin rl i was raceing with my brother.

The good old days
ChillPiRaTe
ChillPiRaTe:
I’m so excited to watch this game catch more traction, it really deserves it, I’m not super good at the game but it’s in my top 5 all time favorites just because of how much fun I have playing it
Maximilian U
Maximilian U:
My rl Story:
I Played this game 3 years ago on my xbox, now my xbox is dead and i wanna play in on my PC but I dont wanna pay 20€ for this game, now I can
Nostalgic - VibeZ
Nostalgic - VibeZ:
Rip to my $20 I spent years ago...
Pear Plays
Pear Plays:
About damn time. I've bought this game so many times LMAO
Sk1re
Sk1re:
omg, psyonix did something with their game that isnt adding "new" cosmetics
Zoom 4R
Zoom 4R:
This is going to help out so many rocket league content creators because there will be more people playing the game
Webbyhx Channel
Webbyhx Channel:
Every dlc? Delorean and Skyline too? Or only Triton, Aftershock, Masamune, Proteus, Esper and Vulcan?
Pokex Mia
Pokex Mia:
I’m upset because I bought it the exclusive stuff has to be good or I’m upset if I don’t get the rocket pass I’m upset at this game
But I hope this is for the better of the game and community
Danik Bas
Danik Bas:
3:20 Lol Jon realizing he can make his net worth skyrocket with a creator code :)
L.R. Bushido
L.R. Bushido:
Honestly 5 years you definitely got your money out of the game.

and when the game starts getting this old going free to play is a good way to get new players and getting money from micro transactions. Intern making the game live longer
Reece Van Wyk
Reece Van Wyk:
Im litterly shaking😭😭 I've had this game for 3 years and haven't played online once😭😭 Thank you Rocket league 🙏🙏 I can't beliveve it I think I'm gonna cry
But will it still cost you PS Plus 🤔Please Reply
Jeconiah Hoffman
Jeconiah Hoffman:
I will never stop loving this intro, probs my favorite on all youtube
Ole Kristian Oma
Ole Kristian Oma:
I remember playing for the FIRST time in Christmas 2016 with my Brother and Sister on spletscreen, and we were Just holding boost and trying to score. Ahh good memories.
MisterLeon03
MisterLeon03:
What I was expecting: Yooo homies whats poppin get yourself a drink and chill with me

But no, it was
*YYYYYYEEEEEEEEEEEESSSSSSS*
Elliotr
Elliotr:
wait so if it’s coming to the epic store and you can’t download it off steam anymore, does that mean the end of steam workshop maps or am i missing something???
Fascry
Fascry:
The intro was so unexpected
Mr Lemon
Mr Lemon:
I didn’t get the game long ago and only have 40 hours like bruhhhh hoowwwww does this work for me
Flix
Flix:
Why! I am honestly angry that I spent money buying it and now it's free..
RWallie
RWallie:
This is going to allow the Rocket League community to thrive! Super exciting! And love this news segment haha
Nick
Nick:
it makes me really happy to see you so excited I used to be big into rocket league back in 2016 and watched you and neatmike. This randomly popped up in my recommended and I'm glad to see the game is still doing well. I had some much fun playing and I'm defiantly gonna have to download it again.
Skyline GTR34
Skyline GTR34:
A quite a few of my friends will be joining too, I am excited, back when I started playing on Switch I had no one to play, and still dont have anyone to play, great times are coming
Adam Latham
Adam Latham:
£18 for what a game that's now free I started in exactly 21st November 2015 and didn't have psn so I'm an og player and I remember the times when aerials were rare freestyling wasn't a thing
Ethan Kotekar
Ethan Kotekar:
So I’m confused, Ive been playing rocket league before this update and I’m pretty majority have also so does that mean I am going to get the legacy items ?
Devin Niemann
Devin Niemann:
I won't be able to rock my "est 2015" title. People will be spamming "why u still in plat?"
Waqar Chughtai
Waqar Chughtai:
I started playing Rocket League in May 2020
Tanishq Mathur
Tanishq Mathur:
Sandman news: *exists*
This week in rocket league by hovering banana (twirl): *intense sweating*
Freaky 52
Freaky 52:
Bro imagine grand champion 1,2,3 😂😂
Ajay Parthibha
Ajay Parthibha:
I hope the “20xx” can also be transferred cross platform, since I bought steam only last year but had ps4 since 2016.
Dmurph
Dmurph:
Rocket League might not exist today if it wasn't free for the first month on PS4. I'm so glad they are doing this. This is the most exciting Rocket League news in years.
Rob Cherry
Rob Cherry:
Well, I'll have 100 accounts by years end. Gonna smurf so hard.
Khaled Dueik
Khaled Dueik:
Cross-platform progression. That means that I can transfer my ps4 account to pc?
SleeplessSteven
SleeplessSteven:
I cant wait to finally play this game on pc, I couldnt be bothered buying it since I have bought it on ps4 and xbox
kees koole
kees koole:
This is amazing, but I'm a bit sad that I switched to PC this year so my title will be EST. 2020 instead of EST 2016. Still hyped for this update, I'd love to play with some of my friends who haven't played this game, because they don't want to spend the 20 bucks!
Yazibo JPG
Yazibo JPG:
my $20 got paid off 5th match I ever played. best game ever
Coil
Coil:
Hope Jon reads this, Jon btw rocket league arnt giving all the DLC cars they are just giving shit ones which most people know about, but they are planning to release the good ones into the shop so we have to buy it.. its just so scummy that they are doing this they should give us the ones we love and want to use not ones like scarab which will just sit in our inventory... I just wanted to let you know since you didn't mention it in your video. Also if you think there is an error in what I'm saying you can ask Rocket League Help twitter since they gave me this information.
Pyrenean
Pyrenean:
When I decided to checkup on Jon I saw this title and literally jumped off my chair
N4TEEE
N4TEEE:
I just wonder how the market is going to hold up cause of cross platform progression
Skinny Alien
Skinny Alien:
I feel bad for the people who just bought rocket league.
Jrflush
Jrflush:
Finally, now I would be noticed as an og.
Nasser Gmrh
Nasser Gmrh:
I cant find rocket league in my steam
RandomYTdude
RandomYTdude:
if i bought the game on steam, am i going to be able to play with friends who got it from the epic store?

probably a dumb question but yeah if you know please lemme know
Cool
Cool:
Yay I can play again, I started playing in 2015 and then I lost my account in 2018 so I haven’t played since than
ello
ello:
the best moment of rocket league for me is when I hit my first ever flip reset
maesitschuesi
maesitschuesi:
Does this mean that I can actually take my stuff from ps4 and "transfer" it to pc? This would be so cool! I am only playing on ps4 and not pc because my friend is still on ps4 and otherwise we could not communicate together while playing...
Ryan Krause
Ryan Krause:
I don’t know how I feel about this, there are going to be so many smurfs, including myself
bigbluss
bigbluss:
I bought this game in like 2016 - 2017 and I don’t regret it gave me so many laughs clean goals and I’m rlly cause now I can play it with more people
DoTheDrew
DoTheDrew:
My boi Jon bubbling like a kid on Christmas Eve

The amount of pure JOY is sooooo satisfying
ScorpionNest
ScorpionNest:
I switched from Xbox to PC so imma be mid GC and my tag is going to be est.2019 lol
Go away Throw away
Go away Throw away:
This is the best news all year. I remember waiting to get my old ps4 just to play rocket league with da homies. It was the only game I had for a decent two months and I fell In love with it. When I made the switch to pc my passion ran out for a while, but lately I’ve been reigniting my lust to play my favorite game, Rocket league. I love the memories I made all those years ago and I can’t wait for everyone else to be able to make those memories too :).
tr1p1ea
tr1p1ea:
I've bought this game on 3 different platforms ...
Bob Wilson
Bob Wilson:
YOOOO I CAN GET THE TRITON AND THE VULCAN, HOLY SHIT YESSSSSSSS!